09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

رنگ های متداول قطات پلاستیکی

رنگ های متداول قطعات پلاستیکی

 

نخستین بار در کشور، قطعات پلیمری به روش الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شود.

خط جدید رنگ الکترو استاتیک پیش از این از روش الکترواستاتیک فقط برای رنگ آمیزی قطعات فلزی استفاده می شد.در این روش سطح قطعات پلاستیکی و پلیمری با رنگی که به کمک منبع ولتاژ قوی باردار شده، رنگ آمیزی می شود.  است در روش الکترواستاتیک، ذرات رنگ پاشش شده بطور کامل برروی سطح قطعه می نشیند و هیچ رنگی ضایعات و یا به هدر نمی رود.  

بهبود کیفیت رنگ قطعات و کاهش برگشتی ها از جانب مشتری، افزایش سرعت رنگ آمیزی قطعات، کاهش هزینه ها و آلایندگی هوا ، بهبودشاخص های زیست محیطی و ارتقاء سطح سلامت افراد حاضر در کابین رنگ از جمله مزایای رنگ آمیزی قطعات به روش الکترواستاتیک به شمار می رود. 

 

 رنگ ها

همواره یکی از مهمترین مشخصه های یک کالا برای بازاریابی و فروش آن محسوب می گردند. اجرای پوشش رنگ بر روی کلیه قطعات همواره مورد توجه کشورهای پیشرفته بوده و همین امر یکی از دلایل زیبایی و مرغوبیت و فروش بیشتر کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی می باشد.خط رنگ پودری و مایع گروه صنعتی مدرن پوشش آماده رنگکاری کلیه قطعات فلزی و پلاستیکی میباشد

جرای پوشش بر روی قطعات پلاستیکی صنعتی است که در کشورهای پیشرفته مورد توجه و سرمایه گزاری بوده و می توان گفت همین امر یکی از دلایل زیبایی و مرغوبیت کالای درجه یک حتی درجه چند کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی باشد . با توجه به استفاده از مستربچ در اکثر محصولات پلاستیکی عرضه شده در بازارهای خارجی ، این محصولات در قالب ظاهری تکراری به صورت مستمر وارد بازار فروش می شود

رنگ کاری پلاستیک‌ها

معمولاً نیازی به رنگ کاری پلاستیک‌ها وجود ندارد چرا که این مواد را می‌توان در انواع و اقسام رنگ‌های متفاوت تولید کرد. اما در مواردی نیاز به رنگ کاری پلاستیک‌ها داریم. رنگ‌ها می‌توانند پلاستیک‌ها را در مقابل اشعه UV یا سایش محافظت کنند یا زیبایی آن را افزایش دهند. برای مثال استفاده از رنگ‌های متالیک می‌تواند ظاهری فلزی به پلاستیک‌ها ببخشد.

 

انواع رنگ‌های متداول مورد استفاده در صنعت پلاستیک:

رنگ‌های پلی یورتان: منعطف، با دوام، عمل آمدن بدون نیاز به حرارت، سازگار با اکثر پلاستیک‌ها
رنگ‌های اپوکسی: سخت، محکم و براق
رنگ‌های وینیلی: ظاهری نرم و لاستیک مانند
رنگ‌های اکلریک: ترد، ضدخراش و مقاوم در برابر اکثر روغن‌ها

 

همچنین شما میتوانید برترین دوره طراحی قالب های تزریق پلاستیک، به کمک دو پلاگین مولدورکس و اسپلیتورکس در سایت مشاهده کنید.جهت ورود به صفحه دوره طراحی قالبهای تزریق پلاستیک کلیک کنید.
 

 

 

 

Top