09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

درآمد حاصل از دستگاه های تزریق پلاستیک

هزینه و کسب درآمد از دستگاه های تزریق پلاستیک 

 

همواره یکی از دغدغه های تولید کنندگان و صنعتگران در بخش تولید قطعات پلاستیکی، تولید بهینه، افزایش سودآوری و اطمینان از خدمات مشاوره، فروش و پس از فروش است. اجرای یک پروژه تزریق پلاستیک متناسب با قطعه شامل قسمت های مختلفی از جمله قالب، دستگاه، ربات، لوازم جانبی و ... است که هرگونه خطا در عملکرد، طراحی، تعیین تناژ، ساختار قالب و .... منجر به هزینه های گزافی جهت رفع ایراد و ضایعات حاصل از تولید محصول نامنطبق است. لذا نگرانی اصلی در اجرای یک پروژه تولیدی، واگذار کردن کلیه پروسه ها به یک شرکت و اجرای پروژه بصورت بهینه توسط آن است. اگر از تولیدکنندگان قطعات پلاستیک باشید، حتما مواردی را تجربه کرده اید که قطعه کیفیت مطلوب را نداشته و شما در مثلث مواد، دستگاه و قالب از تشخیص عامل مشکل کیفی بازمانده اید و تامین کننده هر یک از سه ضلع مثلث، مشکل را از دیگری می داند.

برای کسانیکه کار تزریق پلاستیک را انجام می دهند، یکی از مهمترین بخش های کارشان چگونگی محاسبه اجرت و هزینه کاراست، به نحوی که از مجموعه فعالیت شان سود مناسبی ببرند.

 

چه محصولاتی تولید کنم؟

فرآیند تولید، با همه ریزه کاری هایی که در اجرا دارد، چندان پیچیده نیست و یادگیری مهارت کار با دستگاه هم چندان سخت نیست. برخی فکر می کنند که با تهیه دستگاه و راه اندازی کارگاه، کار تمام است اما باتجربه تر ها می دانند که شاید کمتر از 20 درصد کار است.

 برنامه ریزی

 بازاریابی و فروش است که تعیین کننده میزان کارآمدی ایده شماست. لذا اولین اقدام شما باید تحقیق کافی و طراحی برنامه فروش باشد.

 

ساخت قالب 

یک قالب نگاتیو یک عکس است:  هندسه و الگوی سطح قالب به طور مستقیم روی شکل قطعه تزریق پلاستیک شده تاثیر می گذارد.

معمولا بیشتر هزینه اولیه صرف ساخت قالب تزریق پلاستیک می شود: ساخت یک قالب معمول از حدود ۲۰۰۰-۵۰۰۰دلار برای قالب های ساده و تیراژ های نسبتا پایین (بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰) شروع شده و می تواند برای قالب های تیراژ بالا تا ۱۰۰هزاردلار بالا رود.(۱۰۰هزار قطعه یا بیشتر).

این هزینه به خاطر تخصص بالایی است که برای ساخت یک قالب باکیفیت لازم است.قالبی که بتواند به طور دقیق هزاران(یا صدها هزار) قطعه را تولید کند.

 

 قیمت قالب ها

با توجه به ابعاد قالب تغییر می کند؛ مثلا چنانچه قصد تولید یک قطعه اسباب بازی یا سبد سبزی آشپزخانه را دارید فضای قالب کمتر از 30 سانتیمتر برای کار شما کافی است؛ اما چنانچه بخواهید سبد بزرگ میوه تولید کنید باید فضای قالب دستگاه بیشتر باشد.
 قیمت قالب بسته به پیچیدگی محصول، دقت آن متغیر است. استفاده از قالب های از قبل طراحی شده - مثلا سبد میوه استاندارد- از قیمت قالب سفارش و تولید قالب می کاهد.

 
همچنین شما میتوانید برترین دوره طراحی قالب های تزریق پلاستیک، به کمک دو پلاگین مولدورکس و اسپلیتورکس در سایت مشاهده کنید.جهت ورود به صفحه دوره طراحی قالبهای تزریق پلاستیک کلیک کنید.

Top