09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

پولیش و پرداخت قالب های صنعتی

پولیش و پرداخت قالب های صنعتی

 

قالب های تزریق پلاستیک معمولا با ماشین های CNC ساخته شده و از جنس آلومینیوم و یا استیل می باشند. به طور معمول قطعاتی که با روش تزریق پلاستیک ساخته شده، آماده به کار بوده و عملیات پست پروسس محدود به حذف سیستم تزریق می باشد. بعد از تزریق می توان جزئیات بسیار دقیق تری جهت به حداقل رسیدن خطای ماشین کاری در قطعه ایجاد کرد .

 

پولیش قالب چیست؟

پولیش(polish) اصطلاحی است که برای طیف وسیعی از فرایند ها طراحی شده به منظور حذف یا جابجایی نقایص سطحی و افزایش براقیت سطوح مختلف به کار میرود به عنوان مثال پس از ساخت تعمیر و رنگ برخی از محصولات فلزی یا پلاستیکی می‌توان با پولیش کاری سطوح را زیباتر و براق تر کرد. پولیش کاری از جمله کار های ترمیمی می‌باشد. از موارد کاربردی پولیش کاری می‌توان به پولیش سطحی فلزات،پولیش بدنه خودرو و یا از انواع انسانی آن به پولیش دندان و ناخن اشاره کرد.

بعد از اتمام مرحله ماشین کاری قالب پروسه پولیش و پرداخت قالب آغاز می‌شود. به حسب نوع قالب عملیات پرداخت قالب تا رسیدن به صافی سطح مناسب ادامه می‌یابد.


اهداف کلی از پولیش و پرداخت قالب: 

افزایش کیفیت قطعات تولیدی از لحاظ صیقلی و صاف بودن سطح آن‌ها البته با حفظ اشکال هندسی آن‌ها و آب بندی های قالب، کاهش اصطحکاک و ایجاد جریان روان مواد با سطح قالب، جداسازی آسان قطعات تولیدی از قالب که در نهایت موجب افزایش طول عمر مفید قالب می شود، می‌باشد. و همچنین در پروسه تولید ممکن است در سطح پولیش شده قالب خط و خش یا اشکالاتی مشابه به دلیل خطای انسانی صورت گیرد که با پولیش و پرداخت قالب میتوان آن را رفع کرد. همچنین زوائد جوشکاری سطح قالب را می‌توان با پولیش و پرداخت قالب از آن ناحیه از بین برد.

 

انواع روش های پولیش کاری

فینیش

جهت استفاده برای قطعات تزئینی نامناسب می باشد.

خطوط حرکت ابزار ماشین کاری رو سطح قطعه دیده می باشد.

 

نرم شده

قالب سمباده زده شده و خطوط ابزار حذف می شوند.

برخی خطوط سمباده کاری قابل مشاهده خواهند بود(بین ۱۰-۱۲ میکرون).

 

فینیش آینه ای ( با Ra 1-2 میکرون)

قالب ابتدا سمباده زده شده و با سوسپانسون الماس پولیش می شود.

 

سند بلاست

جای ابزار از قطعه محو شده و یک بافت نرم روی سطوح قطعه تشکیل می شود.

 

همچنین شما میتوانید برترین دوره طراحی قالب های تزریق پلاستیک، به کمک دو پلاگین مولدورکس و اسپلیتورکس در سایت مشاهده کنید.جهت ورود به صفحه دوره طراحی قالبهای تزریق پلاستیک کلیک کنید

Top