09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

نکات مهم درباره نرم افزار فتوشاپ

نکته های مهم هنگام طراحی با فتوشاپ

1. سعی کنید کار با لایه ها را به درستی یاد بگیرید و قبل از هر تغییراتی از روی تصویر اصلی یک کپی بگیرید تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید عکس اول را فعال کنید . معمولا کاربران در طراحی به این نکته دقت نمی کنند و بعد از اعمال تغییرات و یکسری افکت ها مجبور می شوند فایل اصلی را حذف کنند و از دوباره کار را شروع کنند .

2.حتما تنظیمات مربوط به Blending option را خوب یاد بگیرید . بیشتر تنظیمات مربوط به رنگ ، ساختار ، بافت و بعد در این بخش انجام می شود .

3.حاشیه برش را در طرح هایی که باید به چاپخانه ارسال شود رعایت کنید . بدون حاشیه برش ممکن است متن یا طرح شما یک سانت کاهش پیدا کند و این موضوع در طراحی پوستر و کارت ویزیت طرح شما را بدون استفاده می کند . برای ایجاد حاشیه برش از ابزار خط کش استفاده کنید که با کلیدهای Ctrl+R فعال می شود .

 

ترفند فتوشاپ و نکات سریع آن

 

انتخاب آسان با ابزار Marquee

 

کلید Alt را فشار دهید تا یک انتخاب در نقطه مرکز با هر کدام از ابزار Marquee انتخاب شود و سپس Space را نگه دارید تا موقت انتخاب را حرکت دهید.

تاریخچه تغییرات

شما احتمالا می دانید که Ctrl + Z عمل Undo است، اما شما ممکن است ندانید که Ctrl + Alt + Z به شما اجازه می دهد بیش از یک حالت تاریخی را لغو کنید و در واقع چندین کار قبلی را بغو و در واقع Undo کنید.

تعیین تعداد هیستوری ها تا 1000

به Edit> Preferences> Performance بروید تا شماره های History را تا حداکثر 1000 تغییر دهید. هر چند که بر روی عملکرد تاثیر دارد، مراقب باشید.

 

ایجاد الگوهای چرخش

برای این کار ابتدا کلیدهای Ctrl + T را فشار دهید و میزان چرخش مورد نظر را عمال کرده و Enter را بزنید سپس Ctrl + Shift + Alt + T را بزنید و الگوی چرخشی ایجاد نمایید. با این کار هر الگوی چرخشی در یک لایه جداگانه خواهید داشت.

 

ترکیب تصویر با متن

یک راه بسیار ساده برای اضافه کردن یک تصویر به متن وجود دارد. متن خود را با ابزار text بنویسید سپس یک تصویر را در بالای متن قرار دهید در پنل لایه ها و سپس کلید Alt را نگه داشته و بر روی خط بین عکس و متن کلیک کنید به همین سادگی عکس وارد متن می شود.

 

خب حالا بپردازیم به یک سری نکات طلایی دیگر

 

ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم

وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.

 

ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید

در ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.

 

ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ

زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

 

ترفند شماره 4: گردش بین اسناد

اگر با بیش از یک سند کار می کنید می توانید با فشردن کلیدهای Ctrl+Tab بین اسناد گردش کنید.

 

ترفند شماره 5: مشاهده لایه فعال و مخفی کردن بقیه لایه ها

اگر سند چند لایه ای دارید می توانید تنها لایه ای را که روی آن کار می کنید مشاهده کنید. این کار را می توانید با فشار کلید Alt و کلیک روی آیکن چشم در پالت Layers لایه مورد نظر انجام دهید. برای مشاهده مجدد تمامی لایه ها این کار را دوباره تکرار کنید.

 

 

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

 

Top