09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

کسب درآمد از فتوشاپ

فتوشاپ از آن دسته کارهایی است، که روی زمین نمی‌ماند. اگر شما فتوشاپ بلدید و هیچ درآمدی از آن ندارید، حتما راه‌های کسب درآمد از فتوشاپ را نمی‌دانید و به دنبالش نرفته‌اید. 

فتوشاپ در زمینه های مختلفی کاربرد و استفاده دارد؛ مخصوصا در کسب ‌و ‌کارهای اینترنتی. مثلا اگر یک سایت داشته باشید و بخواهید محتوای خوبی در آن بگذارید، باید کمی فتوشاپ بلد باشید، تا بتوانید روی تصاویر آن کار کنید. اگر می خواهید یک پیج حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید، احتمالا نیاز پیدا می کنید، که روی تصاویر پست‌ و استوری با فتوشاپ کار کنید.

خب حالا از آنجا که افراد و شرکت‌ها معمولا این مهارت را ندارند، به دنبال فردی مثل شما هستند. خلاصه که اگر گرافیست باشید، قرار است از این به بعد با ایده هایی که می‌خواهیم به شما بگوییم، صاحب درآمد قابل قبولی شوید. 

کسب درآمد از فتوشاپ به دو صورت وجود دارد

1-کسب درآمد فعال

2-کسب درآمد غیرفعال

 

درآمد فعال چیست؟

به زبان ساده درآمد فعال یعنی پولی که به ازای زمانی که میگذارید به دست می آید. در واقع در این روش شما به صورت فعالانه باید برای کسب درآمد کار کنید، مثل سر کار رفتن و کارمند بودن.

اگر روی پروژه ای کار کنید باز هم ساعتی کار کرده و به ازای میزان زمانی که صرف میکنید درآمد کسب خواهید کرد.

ممکن است پروژه ای یک ماه به طول بی انجامد که در آن صورت باز هم در ازای یک ماه فعالیت یا مثلا ۴۰ ساعت در هفته درآمد کسب خواهید کرد.

پس هر گاه زمان تان را با پول معامله کنید درآمد فعال خواهید داشت..

 

درآمد غیرقعال چیست؟

در مقابل درآمد غیر فعال درآمدی است که نیازی به حضور شما بر سر کار یا فعالیتی برای کسب درآمد ندارد. در واقع در این نوع درآمد شما دیگر زمان تان را برای کسب درآمد معامله نکرده و آزادی زمان و مکان خواهید داشت.

این نوع درآمدی است که بیشتر ثروتمندان دارند، درآمدی که بدون نیاز به حضور صاحب کسب و کار به دست آمده و مهم نیست چه زمانی از شبانه روز باشد، حتی در خواب هم بیزنس تان برای شما درآمد زایی خواهد کرد.

 اگر میخواهید به آزادی و استقلال مالی رسیده و ثروتمند شوید و هرگز محدودیت زمان و مکان برای کسب درآمد نداشته باشید باید به فکر راه انداختن کسب و کاری باشید که برای تان درآمد غیر فعال بسازد ، از جمله درآمد غیر فعال میتوان به برخی مهارتهای گرافیکی از جمله فتوشاپ اشاره کرد که ، حتی زمانیکه شما در بستر رختخواب هستید ، درآمد برای شما جاری است .

به طور مثال اگر شما در زمینه روتوش تصاویر به کمک فتوشاپ فعالیت می کنید ،در واقع روش کسب درآمد فعال را انتخاب کرده اید ، اما اگر یک سایت فروش آنلاین تصاویر استوک را راه اندازی کنید ، روش کسب درآمد غیر فعال را انتخاب کرده اید..

 

حال بپردازیم به چند مورد که میتوانید به راحتی با انجام این کارها به درآمد خوبی برسید

 

کارمندی به عنوان گرافیست :

در حال حاظر شرکت های زیادی وجود دارند که نیازمند گرافیست هستند و هر شرکتی متناسب با موضوع کاری خود انتظارات متفاوتی از گرافیست دارند.

به عنوان مثال شرکت های حوزه وب و همچنین شرکت های فعال در زمینه چاپ حتما به یک گرافیست حرفه ای نیاز دارند که متوسط حقوق این افراد از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هست تا چند میلیون که در شهر های مختلف این تعرفه هم متفاوت خواهد بود.

طراحی کارت ویزیت :

کارت های ویزیت اهمیت بسیار زیادی در برند سازی دارند و هر چقدر حرفه ای و جذاب طراحی شوند باعث جذب مخاطب خواهد شد و شما می توانید کارت ویزیت های تک رو را با قیمت حداقل ۵۰٫۰۰۰ تومان و دو رو ۷۵٫۰۰۰ تومان طراحی کنید که این مبلغ جز تعرفه های پایه هستند و می تواند بیشتر از این مبلغ هم باشد .

طراحی پوستر :

طراحی پوستر تبلیغاتی همواره یک از بهترین نوع طراحی هاست. زیرا می توان قوانین را زیر پا گذاشت. پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات اقراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، طراحی پوستر انواع مختلف دارد که در به صورت معمول پوسترها به دو نوع تبلیغاتی و هنری تقسیم می شوند ، هر چقدر کار شما حرفه ای و خلاقانه باشد می تواند مبلغ طراحی شما هم افزایش داشته باشد .

پوستر در سایزهای بزرگ از کاغذ طراحی می شود که شروع آن از قطع استاندارد A3 است. در طراحی پوستر، دست طراح برای استفاده از اشکال گرافیکی بزرگ و گویا بازتر است.

بازخورد و احتمال بازدید مشتریان از پوستر به نسبت بیشتر است. چرا که حجم اطلاعات چندان زیاد نبوده و سریعاً محتوا و منظور کارفرما در یک پوستر به بیننده القا می شود. در این صورت بیننده می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر از بروشورهای موجود اطلاعات کامل را کسب کند.

سفارش طراحی پوستر در سایزهای بزرگ در شرکت های سینمایی و جهت معرفی جدیدترین فیلم های سینمایی بیشتر به چشم می خورد. پس از آن عمده سفارش دهندگان را شرکت ها و برندهای مطرح تشکیل می دهند، که با استفاده از طراحی پوستر، محصولات و خدمات جدید و یا حضور خود را در جشنواره ها و نمایشگاه ها اعلام میکنند.

البته پر واضح است که کارفرمایان و سفارش دهندگان طراحی پوستر محدود به این اقشار نمی شود. در اکثر کسب و کارها استفاده از پوسترهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات جدید استفاده از پوستر دیده می شود.

در نتیجه این میان بازار کار فتوشاپ برای یک طراح گرافیک که به طراحی پوستر مسلط است، یک کسب درآمد میلیونی با فتوشاپ را رقم میزند.

طراحی ست اداری :

طراحی ست های اداری مانند کارت ویزیت ، سربرگ ، فاکتور ، پوستر ، لوگو و …. بسیار بازار خوب و پر رونقی دارد. شما می توانید با انجام این پروژه ها کسب درآمد عالی داشته باشید. آموزش فتوشاپ به شما این امکان را می دهد که بتوانید کارت ویزیت ، سربرگ ، پوستر و هر آن چیز گرافیکی مد نظر کسب و کار هات را طراحی  نمایید.

اوراق و ست اداری به مجموعه اسنادی از قبیل سربرگ، کارت ویزیت، انواع پاکت نامه و همچنین مواردی از قبیل کاغذ یادداشت و … هستند که با طراحی ست های اداری می توانید مبلغ خوبی را کسب کنید و معمولا  تعرفه طراحی ست های اداری  متغییر هستند که در بعضی موارد به دلیل اضافه بودن کارهای طراحی می تواند مبلغ هم بالاتر از این مبلغ هم باشد.

طراحی بروشور :

بروشور وسیله ای است برای بیان توضیحات کامل یک محصول و نحوه استفاده از آن. به همین دلیل است که به آن، کالانما هم گفته می شود. زیرا یک کالای خاص را به صورت کامل تشریح می کند و یک کاربر پس از خواندن بروشور محصول، می تواند از آن محصول استفاده کند.

بروشور یکی از مناسب ترین گزینه ها برای فعالیت در زمینه طراحی و کسب درآمد از گرافیک است. صاحبان مشاغل در زمینه های مختلف کاری به چاپ بروشور نیازمندند.

در کل هدف از طراحی بروشور، یا آموزش استفاده از یک محصول یا خدمات است یا معرفی یک محصول؛ اما در نهایت هدف اصلی بروشور فروش است!

بروشور در سبک ها و اندازه های متفاوتی ارائه می شود. معمولا بروشور به سه دسته اصلی منگنه ای یا چسبی، آکاردئونی و اسلیپ کیس ارائه می شوند.

طراحی بروشور نقطه عطفی برای یک طراح گرافیک محسوب می شود. در طراحی بروشور دست طراح به طور کامل برای انجام کار باز است و می تواند هنر و خلاقیت خودرا به نمایش بگذارد.

در نتیجه طراحی برشور برای شما که در کار با فتوشاپ مهارت دارید، گزینه مناسبی برای فعالیت می باشد. در این زمینه می توانید با صاحبان مشاغل صحبت کرده و خدمات گرافیک خود را به آنها ارائه کنید.

طراحی تراکت:

به جرات می توان گفت طراحی و چاپ تراکت پراستفاده ترین و پر کاربردترین سیستم تبلیغاتی در کلیه مشاغل می باشد. حجم درخواستی این نوع تبلیغات بسیار زیاد است و یک بازار کار فتوشاپ و گرافیک بزرگ را برای طراحان فراهم کرده است.

عموما تراکت در سایزهای استاندارد سری A و B چاپ می شود. تراکت در دو نوع چاپ رنگی افست و دیجیتال و چاپ ریسو ارائه می شود. همچنین در تراکت جنس کاغذ چاپ نیز بسیار مورد توجه بوده و در نوع طراحی تاثیرگذار است.

چاپ ریسو روی کاغذهای تحریر و 80 گرم و به صورت تک رنگ یا دو رنگ چاپ و تکثیر می شود. همچنین بازه رنگ مورد استفاده در این نوع چاپ در رنگ های مشکی، آبی و قرمز خلاصه می شود.

چاپ رنگی روی کاغذ تحریر و انواع گلاسه چاپ و ارائه می شود و به چاپ افست نیز معروف است. در این سبک چاپ دست طراح در استفاده از بازه رنگی و تصاویر مختلف باز است.

عموما قیمت چاپ روی کاغذ گلاسه و کاغذ تحریر فاصله زیادی ندارند. اما، کیفیت چاپ در کاغذهای گلاسه بسیار عالی است. توصیه می شود کارفرمایان و صاحبان مشاغل را تشویق کنید تا از کاغذ گلاسه استفاده کنند. زیرا هم جلوه ها و زیبایی طراحی شما نمایان می شود و هم یک تبلیغ حرفه ای برای سفارش دهنده محسوب می شود.

با این توضیحات، شما به عنوان یک طراح گرافیک می توانید مانور خوبی در زمینه طراحی و چاپ تراکت دهید. شما می توانید با مهارت آموزی در زمینه طراحی و فتوشاپ، کسب درآمد مناسبی از طراحی تراکت داشته باشید.

طراحی جلد کتاب:

طراحی جلد کتاب گزینه ی پیشنهادی بعدی ما است. شما می توانید به دو صورت هنر و مهارت خود را به نمایش بگذارید و به کسب درآمد از فتوشاپ بپردازید.

در حالت اول مستقیما با ناشران طی یک قرارداد برای طراحی جلد کتاب های در دست چاپ صحبت کنید. مسلما با ارائه رزومه طراحی خود می توانید نظر ناشران را جلب کرده و بازار کار مناسبی را برای خود ایجاد کنید.

کتاب در انواع سایز از سایز جیبی تا وزیری و رحلی و در جنس کاغذهای متفاوتی چاپ می شوند. در نتیجه شما به عنوان یک طراح گرافیک باید به این موارد در طراحی جلد کتاب دقت داشته باشید.

در حالت دوم همکاری با نویسندگان و سایت هایی است که در راستای نشر کتاب الکترونیک فعالیت می کنند. عموما طراحی جلد کتاب الکترونیک از استانداردهای چاپی پیروی نمی کند و در نتیجه دست شما  به عنوان یک طراح گرافیک باز است.

یک ناشر موفق به خوبی می داند که یکی از اصلی ترین دلایل خرید کتاب جلد زیبا و گیرای آن است. در نتیجه حضور یک طراح گرافیک حرفه ای در پروسه ی چاپ کتاب الزامی است.

طراحی بنر :

طراحی بنر شاید ساده ترین نوع طراحی در این فهرست باشد که شما نیازی به خلافیت های آنچنانی نداشته باشید و چون سایز بنر ها ثابت هستند و استایل و سبک ثابتی هم دارند نیاز نیست برای هر بنر وقت زیادی را صرف کنید و تنها کار با انیمیشن دادن به متن ها و المان های مورد استفاده شده در بنر است .

طراحی لوگو و آیکون :

پر سودترین طراحی که می توانید با فتوشاپ انجام دهید طراحی لوگو است که امروزه با نرم افزار های وکتوری مانند ایلوستریتور هم طراحی می شود که تعرفه طراحی لوگو بسیار متفاوت است و متناسب با طرحی که ارائه می شود متفاوت است .اما قابل ذکر است که برای طراحی یک لوگو مهارتهای خیلی زیادی مورد نیاز است،از جمله:
-آشنایی با مبانی و اصول طراحی لوگو

-آشنایی با طراحی دستی

-آشنایی با اصول و مبانی هنرهای تجسمی

-آشنایی با اصول خلاقیت

-تسلط به یکی از نرم افزارهای گرافیک برداری مثل Adobe Illustrator و Corel Draw

 

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

 

Top