09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

فتومنتاژ با فتوشاپ

 

تاریخچه و معنای فتومونتاژ

یکی از مهمترین جنبه ها در عکاسی، تصویر فیزیکی آن است.
گرچه در عصر دیجیتال امروزی، به نظر می رسد که فرایند چاپ، فقط برای هنرهای زیبا
ارزشمند است، اما عکاسان از زمان قرن نوزدهم، به روش-های خلاقانه ای با فیزیک محیط ارتباط برقرار می کرده اند.
یکی از این روش ها، فتومونتاژ است، انقلابی که به هنرمندان فرصتی داد تا برای دقیق نشان دادن واقعیت، پا را فراتر از جستجوی محیط بگذارند.

 

فتومونتاژ چیست و چگونه یک اثر فتومونتاژ خلق کنیم 


فتومونتاژ مجموعه ای از عکسهای منفرد است که با هم ترکیب می شوند. شما از یک موضوع چندین عکس می گیرید و آنها را با هم ترکیب می کنید تا  تصویر واحید ایجاد کنید.
به نظر ما دیدن فقط عکسهای جداگانه طبیعی است. ما بیشتر عکس ها را در کسری از ثانیه ایجاد می کنیم.
فتومونتاژ می تواند شامل هر تعداد عکس باشد. مدت زمان ایجاد این مجموعه تصاویر محدودیتی ندارد. همچنین در مکان های مختلفی که عکاس می تواند برای ساخت عکس استفاده کند نیز  محدودیتی ندارد.

 

تکنیک‌های فتومونتاژ

در سال‌های گذشته و با افزایش استفاده از کامپیوترها برای خلق هنر و معرفی نرم‌افزارهای ادیت عکس دیجیتال تکنیک‌های فتومونتاژ هم به روز شده‌اند. امروزه اینگونه تصاویر با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی مثل فتوشاپ، Paintshop Pro، Corel  و … ساخته می‌شوند. این نرم‌افزارها علاوه بر اینکه پروسه ی فتومونتاژ حرفه ای را بسیار گسترش داده و به آن تحول و پیشرفت چشمگیری افزوده اند ، آن را خیلی ساده‌تر کرده‌اند و به انسان این شانس را داده‌اند که مرزهای عکاسی را جابجا کنند. اما در طول قرن ۱۹ و ۲۰ پروسه خلق فتومونتاژ کاملا فیزیکی بود و به تخیل خیلی بیشتری نیاز داشت ، و تصور کنید عکاس یا گرافیستی که هدفش تولید یک عکس فتومونتاژ بوده است چه زحمت و مشقتی را به جان میخریده است. همچنین برای ایجاد یک فتومونتاژ خوب هم شما باید زحمت زیادی می‌کشیدید و از تکنیک‌ها و پروسه‌های خیلی سخت استفاده می‌کردید.

چاپ تلفیقی

تکنیک پرینت تلفیقی پیچ رابینسون بود که باعث خلق اولین فتومونتاژ تاریخ شد. در این تکنیک از نگاتیوهای دو یا چند عکس برای چاپ یک عکس استفاده می‌شد. دلیل پیدایش آن نیز علاقه‌ی هنرمندان برای تبدیل عکاسی به فاین آرت و خلق تصاویر ایده‌آلیزه عنوان شده است. این تکنیک اولین بار توسط یک عکاس فرانسوی به نام هیپولیت بایارد و برای خلق یک تصویر متعادل که پس زمینه و سوژه به یک اندازه در آن مشخص باشند ابداع شد.

تکنیک‌های دیگر

با گسترش فتومونتاژ و تبدیل شدن آن به یک رسانه زمینه رشد و گسترش متدهای دیگر نیز افزایش یافت و علاقه مندان بیشتر و بیشتری را به خود جذب کرد برای مثال Romare Bearden از تکنیک Front-Projection برای خلق فتومونتاژ استفاده می‌کرد. او در طرح‌های خودش از ترکیب اشیائی مثل کاغذ، رنگ و عکس استفاده می‌کرد. سپس این اشیاء را با استفاده از یک نوع چسب دستی روی تخته‌هایی با ابعاد ۸٫۵ * ۱۱ اینچ می‌چسباند و پس از عکاسی ابعاد آن‌ها را تغییر می‌داد. پس از اینکه این تکنیک به دادائیست‌ها رسید آن‌ها چسب و قیچی را هم به این مواد اضافه کردند. آن‌ها عکس‌های واقعی را برش می‌دادند و با استفاده از چسب روی عکس‌های دیگر می‌چسباندند. با گسترش دوربین‌های آنالوگ تکنیک‌هایی مثل Double Exposure و Multi Exposure نیز محبوب شدند. عکاس‌ها برای اجرای این تکنیک‌ها چندین بار شاتر دوربین را باز می‌کردند تا چند عکس مختلف را روی یک فیلم ثبت کنند. به دلیل اینکه عکس‌های جدید روی عکس‌های قبلی قرار می‌گرفتند شما شاهد تصاویر شبه‌واری بودید که روی تصویر اورجینال قرار گرفته است و این تکنیکی ترین تکنیک آن زمان برای استفاده از فتومونتاژ در تصاویر بود.

 

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top