09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

۱-برای چاپ کارت ویزیت، شما باید پنجره ای که می خواهید کارت ویزیت تان را در آن طراحی بکنید را بصورت Cmyk باز بکنید

2-کارت ویزیت خودتان را در ابعاد ۹ در ۶ ، ۸٫۵ در ۴٫۸ و یا بصورت مربعی ۵٫۵ در ۵٫۵ طراحی بکنید.

۳- برای کارت ویزیت های ۸٫۵ در ۴٫۸ باید از هر طرف ۳ میلی متر و برای کارت ویزیت های ۹ در ۶ از هر طرف ۵ میلی متر خط برش ایمن را باید رعایت بکنید. یعنی نباید در این محدوده نوشته خاصی را قرار بدهید زیرا ممکن است در هنگام برش، مطالب اصلی شما حذف بشود. البته این به آن معنا نیست که شما در آن فواصل ۳ یا ۵ میلی متر هیچ طرحی را قرار ندید و خالی و یا سفید بگذارید بلکه باید اون قسمت ها رو هم طراحی بکنید فقط نباید لوگو یا نوشته هایی که ممکن است در هنگام برش بریده بشوند را در آن قسمت قرار بدهید.

۴- برگه ای که قرار ایجاد بکنید با رزلوشن ۳۰۰ ایجاد بکنید که افت کیفیت پیدا نکند و باعث می شود کیفیت چاپتون به مراتب افزایش پیدا بکند.

قدم ۱

فتوشاپ  را اجرا کرده و سندی با مشخصات زیر در آن ایجاد کنید.


قدم ۲

یک مستطیل با استفاده از ابزار (Rectangle tool)، با رنگ (ff3e36#) و مشخصات زیر ایجاد کنید.

قدم ۳

مستطیل ایجاد شده را در جای خود قرار دهید. روی لایه مورد نظر کلیک کنید (Ctrl+T) را بزنید. سپس با استفاده از گوشه‌های ایجاد شده مستطیل را بچرخانید و یا کوچک و بزرگ کنید. سپس با استفاده از کلید میانبر (Ctrl+J) یک کپی از همین لایه مستطیل ایجاد کنید. برای کپی کردن لایه همچنین می‌توانید از پنجره (Layers) روی لایه مورد نظر راست کلیک کرده و سپس گزینه (Duplicate layer) را انتخاب کنید.


قدم ۴

روی لایه کپی شده کلیک کنید و کلید میانبر (Ctrl+T) را بزنید. سپس روی مستطیل کپی شده راست کلیک کنید و (Flip Horizontal) را انتخاب کنید. با این کار، مستطیل انتخاب ما نسبت به محور y قرینه خواهد شد.

قدم ۵

برای این طراحی به قسمت کوچکی از این لایه کپی شده نیاز داریم. پس با ابزار pen آن قسمت که نیاز نداریم را حذف می‌کنیم..

قدم ۶

روی لایه کپی شده راست کلیک کنید و گزینه (Rasterize layer) را انتخاب کنید. سپس آن قسمت که انتخاب شده را دیلیت کنید.

قدم ۷

روی لایه کپی شده راست کلیک کنید و گزینه (Blending option) را انتخاب کنید. این تنظیمات را وارد کنید. می‌توانید از کد رنگ (bd2d22#) برای این لایه استفاده کنید. درواقع با این کار یک لایه تیره‌تر زیر نوار اصلی ایجاد کردیم.

قدم ۸

دوباره با استفاده از Pen محیطی ایجاد کنید. این قسمت قرار است به عنوان سایه عمل کند و جلوه زیباتری به طراحی ما بدهد. لایه اصلی مستطیل اولیه را به بالای همه لایه ها هدایت کنید. به طوری که لایه کپی شده زیر لایه اصلی قرار بگیرد.

قدم ۹

در حین اینکه با ابزار Pen مرحله قبل را پشت سر گذاشتید، اکنون یک لایه جدید بالای لایه مسطیل کپی شده ایجاد کنید. می‌خواهیم سایه را در آن قرار دهیم. همچنان این دو لایه باید زیر لایه مستطیل اصلی باشند. سپس روی محیط انتخابی Pen راست کلیک کنید و گزینه (Fill path) را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در قسمت (Contents) را بر روی (Color) بگذارید و در قدم بعدی رنگی مانند (2f2f2f#) را انتخاب کنید. سپس در پنجره Layers مقدار (Opacity) لایه سایه را به 50% تغییر دهید. تصویر شما مانند زیر خواهد بود.

قدم ۱۰

وقت مرج کردن لایه‌ها رسیده! روی سه لایه کلیک کنید. سپس کلید میانبر (Ctrl+E) را انتخاب کنید تا لایه‌ها با هم مرج شوند. سپس از این لایه مرج شده مانند قبل با استفاده از کلیک میانبر (Ctrl+J) یک کپی ایجاد کنید. و مانند تصویر زیر آن را در جای خود قرار دهید.

قدم ۱۱

روی لایه (Background) راست کلیک کنید و در ادامه گزینه (Solid color) را انتخاب کنید. می‌توانید از رنگ (1c2632#) برای این قسمت استفاده کنید. قصد داریم گوشه‌های کارت را به رنگ سفید تغییر دهیم. پس دوباره در لایه جدید ایجاد شده (Solid color) بوسیله ابزار Pen مانند قدم 5 قسمت مورد نظر را انتخاب می‌کنیم. مانند قدم 9 عمل می‌کنیم و رنگ سفید را انتخاب می‌کنیم. همین کار را برای قسمت پایینی هم تکرار می‌کنیم.

قدم ۱۲

در نهایت لوگوی مربوطه را وسط کارت اضافه می‌کنیم. برای اینکه مطمعن شوید لوگو دقیقا وسط کارت قرار گرفته، لایه لوگو را انتخاب کنید، سپس ابزار (Move tool) را انتخاب کنید. از تولبار بالا (Align horizontal center و Align Vertical Center) را انتخاب کنید.

طراحی قسمت پشت کارت ویزیت

می‌توانید سند جدیدی برای این قسمت در فتوشاپ ایجاد کنید. یا در همان سند قبلی کار را ادامه دهید. ما در همان سند قبلی ادامه کار را انجام می‌دهیم.

قدم ۱

لایه مرج شده که متشکل از سه لایه (مستطیل اصلی، مستطیل کپی شده و سایه) را که به خاطر دارید؟ آن لایه را وارد این قسمت کنید. همانند قدم‌های قبلی با استفاده ار ابزار Pen پشت لایه را به رنگ (1c2632#) تغییر رنگ دهید.

قدم ۲

در این قدم تمامی اطلاعات لازم مانند: (لوکیشن، شماره تلفن، آدرس وبسایت، نام شرکت و لوگو) را وارد کارت کنید. چیدمان آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

امیدوارم که از این آموزش لذت برده باشید!!!

 

برای یادگیری بیشتر کارت ویزیت دوره صفرتاصد فتوشاپ بهترین گزینه برای شماست

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره فتوشاپ درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید.

 
Top