09029098657info@ariatadris.ir
تصویر کاربر
نام و نام خانوادگی

آباکوس چیست

آباکوس چیست

 

آباکوس چیست؟

 

آباکوس یک نرم افزار قدرتمند است که در زمینه تحلیل به روش اجزاء محدود در بازار کار مورد استفاده قرار میگیرد.اسم این نرم افزار در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه است و در زبان انگلیسی به معنای چرتکه می باشد

 

این نرم افزار توسط یک شرکت فرانسوی به نام داسو سیستمز که به فرانسوی Dassault Systèmes Société Anonyme می باشد ساخته شده است و این شرکت نرم افزارهای مدلسازی، شبیه سازی و مدیریت چرخه حیات محصول نیز ساخته است که نمونه آنها کتیا،سالیدورک و آباکوس است.

 

آباکوس قابلیت حل مسائل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیده‌ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می‌باشد. این نرم‌افزار دارای مجموعه المان‌ های بسیار گسترده‌ ای می‌باشد که هر نوع هندسه ‌ای را می‌توان توسط این المان ‌ها مدل کرد. همچنین دارای مدلهای رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیت‌ها، بتن مسلح، فوم ‌های فنری و نیز شکننده و همچنین مصالحی ژئوتکنیکی نظیر خاک و سنگ، قابلیت بالایی را ممکن می‌ سازد. نظر به اینکه آباکوس یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می‌ باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحلیل مسائل مکانیک جامدات یعنی مسئله تنش _ کرنش نمی‌ شود. با استفاده از این نرم ‌افزار میتوان مسائل مختلفی نظیر انتقال حرارت، انتقال جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، اکوستیک، تراوش و پیزوالکتریک را مورد مطالعه قرار داد.

 

استفاده از نرم افزار آباکوس با وجود اينكه مجموعه قابليتهاي بسيار گسترده اي را در اختيار كاربر قرار مي دهد، كار نسبتا ساده اي مي باشد. پيچيده ترين مسايل را مي توان به آساني مدل كرد. به عنوان مثال مسائل شامل بيش از يك جزء را مي توان با ايجاد مدل هندسي هر جزء و سپس نسبت دادن رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل كرد. در اغلب مدلسازي ها، حتي مدلهاي با درجه غير خطي بالا، كاربر مي بايست تنها داده هاي مهندسي نظير هندسه مساله، رفتار ماده مربوط به آن، شرايط مرزي و بار گذاري آن مساله را تعيين كند. در يك تحليل غير خطي، آباکوس به طور اتوماتيك ميزان نمو بار و تلرانسهاي همگرايي را انتخاب و ،همچنين در طول تحليل مقادير آنها را جهت دستيابي به يك جواب صحيح تعديل مي كند. در نتيجه كاربر به ندرت مي بايست مقادير پارامترهاي كنترلي حل عددي مساله را تعيين كند.

 

در مقاله بعدی تاریخچه نرم افزار آباکوس را مورد بررسی قرار میدهیم

 

برای یادگیری بیشتر نرم افزار آباکوس بهترین گزینه دوره صفرتاصد آباکوس برای شماست

 

همچنین شما میتوانید برترین و کاملترین دوره آموزش آباکوس را درسایت مشاهده کنید. جهت مشاهده صفحه دوره کلیک کنید

Top